نکات استفاده از جارو شارژی
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مطلب همراه من باشید تا به بررسی بهترین مدل های جارو شارژی بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. براساس آخرین بررسی های انجام شده ، بسیاری از افرادی که قصد خرید دستگاه های جارو شارژی دارند ، از خریدی که داشته اند راضی بوده و حتی خرید آن را به دیگران هم پیشنهاد کرده اند که نشان دهنده ی کیفیت بالای جارو شارژی های این برند در بازار می باشد. در ادامه ی این مقاله همراه من باشید. بسیاری از افرادی که دستگاه های جارو شارژی را خریدی کرده اند از خریدی که داشته اند راضی بوده و حتی خرید های آن را به دیگران هم پیشنهادکرده اند که نشان دهنده ی کیفیت بالای دستگاه های جارو شارژی در بازار می باشد برای بررسی نکات استفاده ی بیش تر در ادامه با من باشید. 

 نکات استفاده از جارو شارژی

از مهمترین ویژگی‌های بارز جاروهای شارژی بدون سیم بودن آن‌هاست. این نوع از جاروها با باتری کار می‌کنند. تا زمانی که دستگاه، باتری داشته باشد، به‌صورت مداوم کار می‌کند و در صورت تمام شدن باتری، قدرت مکش خود را از دست داده و برای شارژ مجدد باید به برق وصل شوند. باتری اولین نسخه‌های جارو شارژی به‌دلیل قدرت مکش ضعیف و زمان کارکرد پایین، خیلی خوب عمل نمی‌کردند. اما نسخه‌های به‌روز آن با عمر باتری یک ساعته و قدرت مکش بالا بسیار پرطرفدار است.

انواع و کاربردهای جارو شارژی

در تشخیص ویژگی‌های مختلف جارو شارژی، آن‌ها را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

جارو شارژی دستی یا پارویی
جارو شارژی‌های دستی، به دلیل سبک و کوچکتر بودن، استفاده بیشتری نسبت به مدل پارویی (دسته بلند) دارند. همچنین به‌دلیل راحتی در جابجایی و تمیزکردن نقاطی که دسترسی سخت‌تری به آن‌ها وجود دارد کاربرد بیشتری دارند.

جاروهای پارویی، با شکل ظاهری همانند جاروبرقی و بخارشوی، بیشتر برای تمیزکردن کف خانه به کار می‌روند. همچنین این مدل برای افرادی با مشکلاتی همچون کمردرد بسیار مناسب است زیرا در استفاده از آن نیازی به خم شدن نیست. توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی به شما در انتخاب انواع مدل‌های جارو شارژی کمک می‌کند.

خرید جاروشارژی

راهنمای استفاده جارو شارژی تک‌منظوره و دومنظوره
جاروهای شارژی دومنظوره با قدرت مکش بالا، هم قابلیت مکش آب و هم قابلیت مکش خاک را داشته و برای استفاده در نظافت منزل کاربرد بیشتری دارند. اما مدل‌های تک‌منظوره بیشتر برای نظافت فضاهایی مانند داخل خودرو مناسب هستند.

جارو شارژی هوشمند
این مدل از جاروهای شارژی، دارای دهانه‌ی متحرک هستند که در مسیری افقی (به چپ و راست) حرکت می‌کند. همانطور که از اسم این مدل مشخص است، به‌صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که آشغالی در محیط باشد، با روشن شدن چراغ قرمز علامت می‌دهد و در صورت پاک بودن محیط، چراغ سبز آن روشن می‌شود.

راهنمای استفاده جارو شارژی و حالت‌های مختلف آن


انواع مختلف جارو شارژی درعین داشتن کارکرد کلی یکسان، ویژگی‌ها و قابلیت‌های استفاده مخصوص به خود را نیز دارند. با استفاده از راهنمای استفاده جارو شارژی، باید روش استفاده هر کدام را شناخت و با توجه به آن، از انواع مختلف این دستگاه‌ها در تمیزکردن محیط استفاده کرد.

با توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی دستی، این مدل بیشتر برای تمیزکردن مبلمان، گوشه‌های محیط با دسترسی سخت‌تر، داخل خودرو، داخل انواع کشوها و کابینت، فرش و مانند این‌ها کاربرد خوبی دارد. این مدل از جارو شارژی، به دلیل دستی‌بودن برای تمیزکردن کل محیط خانه مناسب نیست. بعد از استفاده از این مدل جارو شارژی، بخش فیلتر آن باید کامل تمیز شود تا قدرت مکش خود را حفظ کند.

جارو شارژی دستی را باید در محیط‌هایی بدون رطوبت نگه‌داری کرد. در استفاده از این مدل، بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه استفاده، آن را خاموش کرده و بعد از زمانی استراحت، مجدد از آن استفاده شود. باید دقت شود که محفظه جارو شارژی دستی همیشه تمیز باشد زیرا در غیر این‌صورت به موتور دستگاه فشار می‌آید و باعث بروز مشکل در آن می‌شود.

از جارو شارژی‌های پارویی نیز برای تمیز کردن سطوح محدود استفاده می‌شود زیرا قدرت موتور آن به‌گونه‌ای است که بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استفاده از آن باید خاموش شود تا آسیب نبیند.

از این مدل دستگاه به‌صورت پیوسته نمی‌توان استفاده کرد و برای سطوح زیاد توصیه می‌شود از مدل‌های دیگر جارو شارژی استفاده کنید. این مدل، یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها برای تمیزکردن داخل ماشین است. دقت کنید که همیشه با فیلتر تمیز از دستگاه استفاده کنید زیرا گردوغبار به موتور نفوذ می‌کند و باعث آسیب رساندن به آن می‌شود. حین استفاده طولانی‌مدت از دستگاه، حتما به آن استراحت داده و مجدد از آن استفاده کنید.

با بررسی راهنمای استفاده جارو شارژی دومنظوره، کارکرد آن مشابه با کارکرد دو مدل قبلی است اما برای مکیدن هم خاک و هم آب استفاده می‌شود. این مدل برای تمیزکردن خانه مناسب است. توصیه می‌شود با محفظه و فیلتر تمیز از این مدل استفاده شود زیرا روی قدرت مکندگی دستگاه و افزایش عمر آن تاثیر دارد. در استفاده از این مدل، باید مراقب باشید که به آن ضربه شدید وارد نشود.

جمع بندی نهایی 

قبل از خرید جارو شارژی به نیازتان و انواع مدل‌های آن دقت کنید تا به گزینه‌ای مناسب برسید که در منزل و انجام نظافت خانه برای‌تان کاربرد داشته باشد. برای خرید این کالا از لحاظ قیمت با طیف وسیعی از برندها رو به رو هستید و از حوالی ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توانید برای خرید این وسیله، هزینه کنید. مدل‌های مختلفی وجود دارند که بنا به بودجه و نیازتان از میان‌ آنها به انتخاب بهتر خواهید رسید. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: